Pozycjonowanie dla sklepu internetowego- jak powinno wyglądać?

Trudno wyobrazić sobie lepszy przykład biznesu niż sklep internetowy, w przypadku którego jedną z lepszych form reklamy będzie pozycjonowanie. W przypadku sklepu internetowego płatność za produkty, a więc ich nabywanie przez użytkowników odbywa się od razu, dzięki temu niemalże natychmiast możemy zarobić na tym, że użytkownik odwiedził naszą stronę i został zachęcony do zakupu. Można mnożyć przykłady sklepów, które w taki sposób, właśnie dzięki pozycjonowaniu stały się popularne i zaistniały w sieci. Z drugiej strony- można też mnożyć przykłady sklepów, które zaraz po otwarciu, bez żadnej formy reklamy praktycznie nie rejestrowały żadnego ruchu użytkowników. Nie ulega więc wątpliwości, że reklama internetowa- w tym pozycjonowanie strony- jest w takim przypadku ważna, potrzebna i po prostu sprawdza się w praktyce.

Dobieramy frazy- co będziemy reklamować?

W przypadku rozbudowanych sklepów internetowych, już na pierwszy rzut oka widać, że trudno może być nam reklamować wszystko. Bogaty asortyment, wielość kategorii, szereg modnych i poszukiwanych przez użytkowników produktów- na co się zdecydować? To, na co się zdecydujemy powinno mieć odzwierciedlenie we frazach kluczowych, jakie wybierzemy. Pierwszą możliwością jest wybranie bardzo ogólnych kategorii produktowych, które są frazami zazwyczaj posiadającymi ogromną poszukiwalność, ale i bardzo konkurencyjnymi i trudnymi. Do takich ogólnych fraz można zaliczyć chociażby „buty damskie”, „sukienki na lato”, „buty na obcasie”. Dobranie takich fraz odbywa się najczęściej poprzez wzięcie ich z nazw kategorii, z których chcielibyśmy sprzedawać najwięcej.

Pozycjonowanie długi ogon- na czym może polegać?

Alternatywę wobec tak ogólnej kampanii sprzedażowej stanowi pozycjonowanie long tail. Ten „długi ogon” oznacza tak naprawdę długie frazy, jakie wciela się do kampanii, a co za tym idzie są to frazy o sporej szczegółowości. Często mogą to być nawet konkretne produkty, na których sprzedaży bardzo nam zależy. Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę fakt, że poszukiwalność fraz o dużej szczegółowości będzie mniejsza niż w przypadku fraz ogólnych. Jednakże, mogą one być znacznie bardziej trafne, a dodatkowo cena każdej takiej frazy będzie niższa, gdyż zazwyczaj oznacza też mniejszą konkurencyjność. Żeby jednak faktycznie odczuć, że kampania daje nam zyski, takich fraz do pozycjonowania wybiera się wiele, często tworząc całe listy, a co za tym idzie naprawdę szeroko zakrojoną kampanię.

Jak łatwo też zauważyć, osoba, która wpisuje do wyszukiwarki jedynie frazę „buty damskie” może w ogóle nie wiedzieć czego chce. Tym samym znacznie trudniej będzie trafić w jej gusta z asortymentem, jaki jest prezentowany w sklepie internetowym. Znacznie łatwiej będzie odpowiedzieć na potrzebę osoby, która wpisze do wyszukiwarki frazę „szpilki damskie czarne”, gdyż taki użytkownik często sam znacznie lepiej uświadamia sobie, co chce kupić. Dlatego frazy long tail najczęściej są wieloczłonowe, gdyż każdy kolejny wyraz w takiej frazie kluczowej stanowi doprecyzowanie tego, co użytkownik może chcieć znaleźć w sieci wpisując dane słowo kluczowe do wyszukiwarki.