Kampanie reklamowe marketingu cyfrowego

Marketing cyfrowy, określany także jako digital marketing jest popularną formą reklamy, z której korzysta wiele biznesów- mniejszych i większych. Wielu jednak zastanawia się, co to jest digital marketing i czy taka reklama faktycznie jest opłacalna. Najogólniej rzecz biorąc, są to wszelkie formy reklamy, które polegają na wykorzystaniu różnego rodzaju mediów cyfrowych po to, aby dotrzeć do tych odbiorców, którzy najbardziej nas interesują i stanowią naszą grupę docelową. Wśród mediów cyfrowych możemy oczywiście wyróżnić sieć internetową, a także telefony i smartfony. W ramach digital marketingu można wyróżniać także pewne kanały komunikacyjne, poprzez które przekaz jest nadawany do odbiorców. A tutaj na pewno już kiedyś słyszeliśmy o takich kampaniach jak marketing za pomocą poczty elektronicznej, dzięki wykorzystaniu konta na portalu społecznościowych, profilu na Instagramie czy poprzez korzystanie z ogólnodostępnej wyszukiwarki.

Wszystkie formy aktywności w sieci

Jak więc łatwo jest się zorientować, digital marketing zawiera w sobie wszystko to, co dzieje się w sieci. Można więc po prostu zamiennie mówić o nim jako o marketingu internetowym. Czasem możemy jednak nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, jak wiele różnych kampanii można zrealizować poprzez wykorzystanie internetu. Do kampanii digital marketingu możemy zaliczyć reklamę na portalach społecznościowych, content marketing, pozycjonowanie strony internetowej, reklama w systemie Google Ads, reklama w systemie Google Adsense, marketing automation, reklamy displayowe, reklamy wideo w serwisach takich jak You Tube, remarketing, e-mail marketing, reklamy tworzone w aplikacjach mobilnych, a nawet reklamy typowo produktowe, dedykowane dla sklepów internetowych. Dopiero uświadamiając sobie wielość różnych możliwości można zobaczyć, jak szeroki wachlarz możliwości ma nam do zaoferowania digital marketing.

Analiza danych oraz efektywność kampanii

Z pewnością warto zaznaczyć jeszcze jedną ważną rzecz, a mianowicie to, że kampanie, które należą do digital marketingu zazwyczaj można poddać dogłębnej analizie. Rozmaite narzędzia analityczne pozwalają reklamodawcy na wgląd do podstawowych statystyk mówiących o efektywności prowadzonej kampanii- wyświetleniach, kliknięciach, cechach demograficznych odbiorców, a także o konwersjach. Jednakże, gromadzone dane zbierane w całych hurtowniach danych umożliwiają także głębszą analizę, drążenie danych po to, aby odgadnąć preferencje konsumentów. Dzięki takiej analizie przygotowywane reklamy mogą być bardziej spersonalizowane, jeszcze bardziej dostosowane do wymagań i zwyczajów użytkowników, a co za tym idzie- znacznie skuteczniejsze i trafniejsze. To właśnie ta możliwość zmierzenia, sprawdzenia, dowiedzenia się czegoś więcej o użytkownikach stanowi niewątpliwą, ogromną zaletą digital marketingu, z której to możliwości tak często korzystają agencje, reklamodawcy oraz analitycy internetowi.