Reklama w internecie- kiedy będzie miała sens i jaką wybrać?

Reklama w sieci stała się czymś bardzo popularnym, to strategia promocji, z której zaczęło korzystać wielu przedsiębiorców. Jednakże, jak szybko można się zorientować, agencja reklamowa w ramach marketingu w sieci może nam zaoferować bardzo różne kampanie, które stosuje się do różnych celów. Jakie z pewnością warto poznać, aby móc wykorzystać je do własnych celów?

Co w sytuacji, kiedy bardzo zależy nam na czasie?

Bardzo często ten czas ma ogromne znaczenie w przypadku firm, które niedawno zostały otwarte, które niedawno wypuściły swoją stronę internetową do sieci i które chcą od razu zacząć pozyskiwać nowych klientów. Pośpiech jest tym większy, jeśli firma działa w branży sezonowej i już w najbliższych miesiącach chciałaby z przytupem wejść na rynek i go podbić. W takich przypadkach doświadczona agencja marketingowa często proponuje zaprojektowanie, a później prowadzenie kampanii reklamowej w formie Linków Sponsorowanych, czy kampanie w ramach systemu Google Ads. Kiedy bowiem już poświęci się czas na to, aby taką kampanię stworzyć, wystarczy wpłacić pieniądze na budżet kampanii, aby móc natychmiast zacząć wyświetlać reklamy. Więcej na temat takich kampanii, sposobu ich prowadzenia i rozliczania znajdziemy na stronie brandbay.pl.

Jakie kampanie możemy stworzyć w ramach systemu Google Ads?

Narzędzie to daje nam ogromne pole manewru. Pierwszą i jednocześnie najprostszą kampanią, jaką możemy stworzyć jest ta, która opiera się na reklamach tekstowych wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Reklamy wyświetlają się w systemie aukcyjnym na wcześniej wybrane słowa kluczowe. Najpopularniejszym sposobem naliczania za nie płatności jest rozliczenie stawki za kliknięcie. Taka reklama dedykowana jest firmom, które chcą pozyskiwać użytkowników, którzy wchodzą do wyszukiwarki poszukując bardzo konkretnych dóbr i usług, którzy często mają motywację zakupową.

Alternatywę stanowi reklama banerowa, a więc kampania w sieci reklamowej partnerów Google. Tutaj możemy wybierać spośród różnych formatów reklam, możemy korzystać z gotowych szablonów graficznych, ale możemy też podpiąć własne. W przypadku takiej kampanii raczej pracujemy nad świadomością marki i wyświetlamy się osobom, które niekoniecznie mają motywację zakupową. Jest to reklama, która bardziej działa na emocjach użytkowników, którzy mogą się nią zainteresować podczas przeglądania jakiegoś artykułu.

Jeszcze jedną kampanią, która jest godna naszej uwagi jest reklama w serwisie You Tube. Tutaj mamy możliwość wyświetlania różnych formatów reklam, szczególnie jednak warto zwrócić uwagę na reklamy wyświetlane przed filmem, reklamy będące przerywnikiem, te reklamy o dłuższym formacie, które użytkownik może pominąć oraz krótsze, które trwają kilka sekund i których pominięcia nie ma możliwości.

Jak widać, opcji jest bardzo wiele. Dlatego konieczne jest, aby wykwalifikowany specjalista doradził nam, jakiego typu kampania najlepiej zrealizuje te cele, które chcielibyśmy osiągnąć.