Oczywiście, taką agencję można wybrać na zasadzie przypadku, decydując się na podpisanie umowy bez jakichkolwiek głębszych analiz. O tym, czy była to dobra decyzja i tak przyjdzie nam się przekonać z czasem. Ma to jednak o tyle spore znaczenie- o czym warto wiedzieć już na starcie- że w przypadku usługi pozycjonowania stron umowy zazwyczaj zawierane są na dłuższy czas. W praktyce, powinno to stanowić zabezpieczenie dla obu stron, zwłaszcza jeśli zastosowanym modelem rozliczeń jest płatność za efekty. I niewątpliwie, jest to korzystne w przypadku, kiedy trafimy na rzetelną firmę, która faktycznie uzyska dla nas zadowalające efekty. Problem pojawia się w momencie, kiedy efektów nie ma, a my jesteśmy związani umową długoterminową, albo nawet gorzej- kiedy efekty są, ale za słabe, a my tak czy inaczej musimy płacić. Dlatego warto poświęcić odrobinę więcej czasu na to, aby wybrać agencję, z której usług naprawdę będziemy zadowoleni.
Jak wybrać firmę pozycjonującą?
Możemy kierować się zasadą rozpoznawalności. Jeśli jakaś agencja jest duża i wśród swoich zaufanych klientów ma spore firmy, a co za tym idzie naprawdę bogate portfolio- na pewno przemawia to na jej korzyść. Niejako oznacza to też tyle, że ma odpowiednie zasoby do tego, aby faktycznie świadczyć usługi pozycjonowania, a więc wykwalifikowanych specjalistów, a także własne zaplecza, o które dba i rozwija. Niestety, bardzo często jest to konieczne, aby uzyskać odpowiednie efekty, a nie wszystkie firmy na to stać. Wybierając więc większą agencje możemy mieć więc większą pewność, że faktycznie ta ma środki i możliwości do tego, aby taką usługę świadczyć w fachowy sposób.
Co właściwie kupujemy? Dobrze jest wiedzieć to już na starcie i świadomie podpisywać umowę
Wybierając firmę pozycjonującą strony starajmy się też przeanalizować przynajmniej kilka ofert, aby mieć pewne porównanie. Możemy sami przygotować sobie zestaw fraz, jakie nas interesują, bo wówczas łatwiej będzie nam porównać ceny. Jednakże, to, jakie frazy dobierze nam sama agencja również ma znaczenie i może nam coś powiedzieć o takiej firmie- zdarzają się agencje, które oferują frazy o mniejszej poszukiwalności oraz mniejsze konkurencji w dość wysokich cenach, a to dlatego, że po prostu obawiają się fraz trudnych i bardzo popularnych. Dobra oferta powinna więc zawierać frazy trafne, pasujące do specyfiki naszego biznesu, ale i różnorodne- zarówno pod kątem poszukiwalności jak i ceny. Warto także porównać warunki świadczenia usługi pomiędzy firmami- ile fraz najmniej możemy wybrać do pozycjonowania, czy optymalizacja strony będzie w cenie, czy będzie dodatkowo płatna, na jak długi czas trzeba zawrzeć umowę, a także czy w ogóle jest możliwość jej wcześniejszego zerwania. Czasem, już sama rozmowa z doradcą pomoże nam stwierdzić, czy faktycznie agencja chce nam zaproponować coś sensownego. Zawsze możemy też poprosić o to, aby konsultant wytłumaczył nam, jakie faktycznie korzyści możemy wynieść z wcielenia w życie takiej kampanii.