Wady i zalety reklamy internetowej

Reklama internetowa- jakie ma wady i zalety?

Kampanie, które są związane z różnymi rodzajami reklam internetowych są bardzo popularne i coraz chętniej wcielane w życie. Na rynku powstało szereg naprawdę profesjonalnych agencji, które oferują tworzenie właśnie takich reklam. Bez wątpienia, pokazuje to jak bardzo takie reklamy się rozpowszechniły, a także podkreśla szereg zalet właśnie takich form promowania swojej działalności gospodarczej. Jednakże, czy reklama internetowa ma tylko i wyłącznie swoje zalety czy możemy też wskazać jakieś wady?

Zalety, o których warto wiedzieć

Analizując wady i zalety reklamy internetowej nie sposób przejść obojętnie wobec tak dużych jej zalet. Przede wszystkim trzeba tutaj wymienić ogromny zasięg takiej reklamy, który tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń. Mieszkając w Polsce bardzo łatwo można stworzyć kampanię wyświetlającą reklamy nawet na drugim końcu świata. Reklama ta nie posiada też żadnych ograniczeń czasowych- można wyświetlać ją o każdej porze dnia i nocy, także ze względu na fakt, że o każdej porze znajdą się jacyś odbiorcy, którzy będą mogli ją zauważyć. Wiele firm czuje się wobec tego mocno zachęconych faktem, że tak łatwo jest stworzyć najprostszą kampanię, która umożliwi reklamowanie się, gdzie tylko chcemy.

Kolejną zaletą reklamy internetowej jest to, że znacznie łatwiej jest mierzyć jej efektywność, na przykład w porównaniu do innych rodzajów kampanii reklamowych, jakie można wcielić w życie. Dzięki rozmaitym narzędziom analitycznym można dokładnie śledzić liczbę wyświetleń reklamy, ilość kliknięć, a nawet dowiedzieć się czegoś więcej o cechach demograficznych odbiorców. W takiej sytuacji czujemy się zachęceni tym, że inwestując właśnie w taką reklamę od razu widzimy za co płacimy.

Jeszcze jedną, bardzo ważną zaletę stanowi fakt, że reklama internetowa w wielu przypadkach jest po prostu tania. Nie potrzebujemy dużego budżetu na to, aby w ogóle wystartować, a dzięki możliwym rozliczeniom za efekt, możemy jeszcze lepiej zoptymalizować nasz budżet na reklamę.

O jakich ograniczeniach warto wspomnieć?

Na pewno pewnym ograniczeniem jest to, że pomimo tak dużego zasięgu reklamy internetowej- i tak nie uda się nam dotrzeć do każdej grupy docelowej, która jest dla nas ważna. Ciężko będzie nam dotrzeć z przekazem do osób starszych, które po prostu nie korzystają z komputera, a także do tych osób, które nie są zinformatyzowane, nie umieją obsługiwać komputera lub po prostu nie chcą tego robić.

Pewnym ograniczeniem jest także to, jak użytkownicy stopniowo uodparniają się na przekaz reklamowy. Niejednokrotnie można usłyszeć o tak zwanej ślepocie banerowej, gdzie użytkownik widzi reklamę, ale w ogóle nie dociera do niego przekaz, jaki się na niej znajduje. Bezrefleksyjne klikanie w reklamę powoduje wyczerpanie budżetu, a tak naprawdę zysk, jaki płynie z takich kliknięć jest żaden. To powoduje sytuacje, w której kampania musi być naprawdę szeroko zakrojona, aby przynieść oczekiwane zyski, gdyż musimy uwzględnić fakt, że zawsze część budżetu musi pójść na kliknięcia, które nie będą kończyły się konwersją.